O manevră de acrobaţie aeronautică, prin care piloţii ar fi dorit să impresioneze zeci de mii de spectatori s-a terminat tragic în momentul în care un avion în flăcări a căzut peste mulţime.
Echipa italiană de acrobaţie aeriană "Frecce Tricolori" zburând pe aparatele Aermacchi MB-339PAN, şi-a început demonstraţia în cadrul spectacolului aviatic desfăşurat în 1988 la baza aeriană Ramstein din Germania de Vest. Formaţia de acrobaţie se pregătea să facă o manevră spectaculoasă cunoscută sub denumirea "inimă străpunsă", în care traseele de zbor ale avioanelor, marcate cu fum verde, roşu sau alb, culorile drapelului italian, urmau sa formeze pe cer o mare inimă.
Manevra "inimă străpunsă" a început cu toate cele 10 aparate într-un zbor ascensional vertical, care se desfăcea ulterior la centru înt-un luping pe trei direcţii. Cinci avioane au virat la stânga într-o formaţie formată în V şi patru la dreapta în formaţie de zbor diamant, în timp ce un aparat făcea un luping la 90 de grade pe sub ambele grupuri de avioane înainte de azbura spre linia centrală a inimii.
Scenele petrecute pe aeroportul de la Ramstein au fost urmărite şi greu de crezut peste tot în lume Şocul care a urmat a fost şi el resimţit la nivel global. |
Imediat după accident, toate demonstraţiile militare şi de acrobaţie aeriană au fost interzise în Germania Federală din cauza gradului de periculozitate. Investigaţiile au arătat că Naturelli, Naldini şi Alessio aveau 3 800, 3 900 şi respectiv, 1.600 ore de zbor pe avioanele cu reacţie. Dintre toate echipajele de acrobaţie aeriană, "Frecce Tricolori" a folosit cel mai mare număr de avioane într-o singură manevră. De exemplu formaţiunea "Red Arrows" din cadrul RAF foloseşte maximum nouă aparate. Ramstein a fost cel de-al patrulea accident fatal suferit de echipa italiană în zece ani; alte accidente din timpul antrenamentelor şi spectacolelor aeriene au avut loc în 1978, 1979 şi 1981.
USAF din Europa(USAFE) au dat publicităţii raportul investigaţiilor în noiembrie 1988. Cauza, se spune, a fost o eroare umană, o "greşeală" a pilotului avionului care zbura singur, dar raportul nu merge mai departe de concluzii.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu