Translate

căutare

miercuri, 27 martie 2013

Triunghiul Bermudelor


          Triunghiul Bermudelor a uimit, cercetătorii şi pe cei care investighează zona. Au existat zeci de rapoarte care menţionau vapoare dispărute fără urmă şi numeroase avioane militare şi civile ce s-au prăbuşit din cauze necunoscute, ascunse în acest triunghi misterios.
          În octombrie 1492, în timpul faimosului său voiaj, Cristofor Columb şi câţiva membri ai echipajului de pe Santa Maria au văzut o "flacără mare" pe cer; ei au mai observat şi nişte lumini misterioase, iar echipajul a avut parte şi de turbulenţe magnetice. Aşa au început 500 de ani de observaţii şi dispariţii misterioase, care au dus la naşterea legendei despre temutul Triunghi al Bermudelor.

Dispariţia Zborului19 (Flight 19)
Locotenentul Charles Taylor, din cadrul US Navy, a pornit cu alte patru echipaje de pe avioanele TBM Avenger într-un zbor de antrenament, decolând de la baza Fort Lauderdale, Florida, pe 5 decembrie 1945. Elevii nu aveau experienţă, dar nu se anticipaseră probleme în ceea ce părea să fie o zi senină. Cu toate acestea, era ultima zi în care locotenentul Taylor  sau elevii săi aveau să fie văzuţi. Bombardierele masive din cadrul Flight 19 s-au îndreptat spre est, deasupra Atlanticului, dar la ora 15:40 a fost clar că se întâmplase ceva. S-a primit un mesaj din partea lui Taylor, care spunea că busolele sunt defecte şi că încearcă să ajungă la Fort Laurderdale. După această transmisie, radioul său a încetat brusc să mai transmită. Un avion care efectua un alt exerciţiu a încercat să îl direcţioneze spre bază orientându-se după soare. Cu toate acestea Taylor nu putea vedea soarele, deşi era o zi senină. După aproximativ o oră de la ultimul mesaj recepţionat, au fost recepţionate o serie de mesaje ciudate: "Se pare că am pierdut ruta de zbor...Nu vedem uscatul...NE-am rătăcit.Nu suntem siguri de poziţia noastră...totul fincţionează prost, ciudat...nici marea nu este aşa cum trebuie să fie." Ultimul mesaj clar transmis de Flight 19 a fost primit la 17:15 când o voce deznădăjduită a spus: Zburăm spre vest, până când ajungem la mal sau rămânem fără combustibil". Deşi s-a mai recepţionat o transmisie "FT,FT" pe acelaşi canal, câteva ore mai târziu, nu se mai ştia nimic despre Flight 19. Apropiindu-se noaptea, în unitate creştea tensiunea, la Fort Lauderdale comandându-se o operaţiune de căutare şi salvarePentru a căuta avioanele dispărute a fost trimis un hidroavion Mariner, cu un echipaj format din 13 oameni. Cu toate acestea şi acest aparat a dispărut şi de atunci nu s-a mai auzit nimic de el
Un avion Martin Mariner,  asemănător cu cel din imagine ,a disparut
în timp ce căuta aparatele din cadrul Flight 19.
 
Denumirea de Triunghiul Bermudelor nu a fost folosită până în 1964, când un ziarist a folosit această expresie pentru prima dată. Şi alţi autori au început să investigheze fenomenul şi în 10 ani, Triunghiul Bermudelor a devenit cunoscut în întreaga lume. Mai mult, zona dispariţiilor misterioase a crescut de la un triunghi la un poligon cu o suprafaţă de patru ori mai mare.
         Pe măsură ce studiile continuau, lista avioanelor şi a navelor dispărute creătea. Au ieşit la lumină şi rapoarte privind dispariţiile misterioase de dinainte de Flight 19. Charles Lindbergh a observat o perturbare magnetică semnificativâ, în timp ce zbura deasupra  acestei zone cu avionul său.Spirit of St. Louis, şi numeroase aparate militare, inclusiv un USAF B-24 şi un Navy P5M, au înregistrat anomalii grave ale instrumentelor de bord.
         Un DC-3 a dispărut în timpul unui zbor din Florida, în 1947; avionul Avro Tudor IV Star Tiger , aparţinând British South American Airways  (BSAA),  a dispărut în timp ce se apropia de Isulele Bermude, în 1948, aşa cum s-s întâmplat şi cu Star Ariel la scurt timp după decolarea din Bermuda spre Jamaica, în 1949.
Star Tiger şi Star Ariel  cele două avioane Avro Tudor
 aparţinând BSAA s-au pierdut la 18 luni unul de altul.
Deşi soarta lor exactă este un mister s-a stabilit că o eroare de construcţie ar fi putut produce prăbuşirile.
Un DC-47 Globemaster s-a pierdut în 1950; în 1960, un zbor format din cinci F-100 Super Sabres a intrat într-un nor şi numai patru au ieşit; două cisterne aeriene KC-135A şi un Douglas C-133 Cargomaster au dispărut în 1963; toate aceste aeronave sau evaporat în Triunghi.

Explicaţii posibile
Ce se întâmplă în Triunghiul Bermudelor? Cum de, în această zonă mică, au dispărut vapoare, avioane şi chiar un submarin aparţinând US Navy? Ideile vehiculate pornesc de la cele obişnuite, până la unele care sunt de domeniul fantasticului.
             Sunt considerate responsabile şi fenomenele naturale. Zona este cunoscută pentru furtunile şi uraganele extrem de violente. Sunt cunoscute coloanele de apă care se ridică din mare şi care pot reprezenta o barieră de netrecut pentru vapoare şi chiar avioanele care zboară la joasă altitudine.
              Cercetările recente au sugerat că mişcările violente ale mării creează turbulenţe magnetice şi fac să se ridice în aer nori care modifică rapid condiţiile meteo locale. Există şi unele dovezi că zona suferă din cauza unor perturbări magnetice şi gravitaţionale neobişnuite, dar acest lucru se întâmplă şi în alte locuri din lume.
              Studiul mai atent al mai multor incidente au ca rezultat explicaţii dintre cele mai lumeşti. Flight 19, de exemplu, avea un număr de piloţi fără experienţă, iar hidroavionul Mariner care a plecat în cătarea lui a zburat direct în mijlocul furtunii.
               Indiferent de explicaţiile care încearcă să determine ceea ce se întâmplă, se pare că există un magnet invizibil care atrage atenţia oamenilor către această parte a Atlanticului. Deşi cei care supraveghează Triunghiul pot admite că 95% din incidente pot fi explicate normal dupa mici investigaţii, ei admit că 5% sunt lucruri care nu au explicaţie. Se pare că în ultimul timp, Triunghiul Bermudelor se odihneşte, dar, imediat ce va dispărea un nou avion sau vapor, interesul pentru această zonă va fi stârnit din nou.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu